Monday, February 19, 2007

Klagoinlägg

Nu är jag upprörd. BOrde nog sova nu för att orka upp imorgon tidigt och flytta min bil som har stannat nu igen.*
Kommer inte ihåg när jag var så här bister senast. Inte långt ifrån tårar. Tårar av frustration att jag inte kan göra något åt saken nu.
Jag tog nyss en Taxi 020 ifrån Arlanda** och jag delade med en äldre tystlåten herre ifrån Madrid. Han skulle till Stockholm city medans jag skulle hoppa av när vi passerade Väsby.
Chauffören klargjorde att det skulle kosta 240kr till Väsby och replikerade att det lät ok. Vi var ju två att dela på det så 120kr var ju ingenting för att få komma hem till dörren direkt.
Chauffören hade engelsk brytning och pratade hellre engelska med mig än svenska men det gjorde ju inget för jag är ju fantastiskt bra på utländska.
Tillslut kom vi fram till min port och jag sprang in till lägenheten efter pengar. Jag tog med 140kr. Tänkte att jag kunde ju betala lite mera än herren som tack för att jag fick åka med honom.
Det var då som chauffören började gapa och skrika. Han lät som en icke-nöjd full finne. Jag undrar om jag någonsin har blivit så utskälld i hela mitt liv.
Jag var skyldig han 245kronor(tydligen lade han till 5kr) och inte futtiga 140kr som han fick.
Jag försökte förklara att vi var ju två att dela på det och då blev det ungefär det jag betalade men han ville inte lyssna på det örat och gormade att jag minnsann skulle betala alltihopa eftersom herren hade varit så snäll att dela taxin med mig.
Rätta mig om jag har fel, men när man delar taxi, brukar inte det betyda att man delar kostnaden med?
Det slutade med att jag måsta springa in efter en hundring till och betala allt. Trots att herren i baksätet sade åt, ursäkta min dåliga franska, jädra aphuvud till chaufför att vi skulle dela kostanden.
Värre avslut på dagen hade det inte kunnat bli.


*(Det är konstigt. Man skulle kunna tro att jag spenderar den mesta av min tid på jobbet eller i sängen. Det är fel. Mest tid spenderar jag i rondellen i Upplands väsby som går över E4:an. Om bilen stannar någon gång så kan man vara säker på att det är mitt i den. Fråga mig inte varför. Det kanske ligger något Currykryss som bilen inte klarar av att passera? Jag vet inte.)

**(Vad gör jag under de första timmarna denna vecka på Arlanda undrar ni säkert? Det är inte så krångligt svar påden frågan.
Eftersom bilen står stilla någonstans i Väsby så är jag tvungen att åka kollektivt. Att åka kollektivt går ofta ganska bra och man tar sig lätt emellan jobbet och hemmet.
Tog den den sista bussen som går ifrån hotellet till Arlanda för att därifrån ta en buss förbi min lya. Väl där så upptäckte jag ganska snabbt att det var söndag och bussarna går glesare än mina flickvänner kommer. Dvs inte alls. (Haha! Reds anm)
Och därav blev jag tvungen att ta taxi.)

***(Tydligen blev resan dyrare än han lovat dessutom.)


P.s Idag fastnade jag i varuhissen på jobbet som stannade mellan två våningar. Jag satt fast i 40minuter innan de hade smörjat in hissen ordentligt så den började röra på sig. D.s.

1 comment:

Anonymous said...

oj, det där lät lite småjobbigt. man vet typ inte om man ska skratta eller gråta. hoppas resten av veckan blir bra iallafall!