Tuesday, February 20, 2007

Det gör detsamma vem som blir finansiär men Skål! för kapitalet sa polaren Pär

Idag hände en knasig grej på jobbet.
Nej, jag fastnade inte i hissen igen. Åkte inte den hissen idag. Inte det att jag inte vågade utan nog mera för motionen upp och ner för trappan.
När jag ändå är inne på ämnet Motion;
Idag tänkte jag göra slag i saken och flytta min bil till en verkstad. Tog bussen till bilen, som fortfarande står still vid vägkanten i centrum. 5km hemifrån. Vet egentligen inte vad jag trodde och hoppades på. Bilen står ju där den står utan ström i batteriet.
Väl där så kom jag på att jag skulle gå til macken som är en bit därifrån och fråga om de kunde snabbladda mitt extrabatteri så jag tog det under armen och gick dit.
Men icke. De hade inget sådant men de föreslog att jag skulle gå till nästa mack och höra.
Gick dit och fick samma svar. Det hela blev lite av en Bockarna Bruse histora av det hela när den andra macken skickade mig till en verkstad som låg ännu en bit bort.
Samma svar hos verkstaden. Verkstaden ifråga så var inte så långt ifrån min lägenhet så då skulle jag gå hem och sätta det det förbaskade batteriet på laddning.
Väl hemma så slog det mig att jag hade glömt mina nycklar i tändningen på bilen. Det var bara att fara tillbaka till bilen.

Nåja, det var bara ett sidospår. Tillbaka till mitt jobb. En av stammisarna på hotellet som man vid det här laget börjar känna ganska väl så kom fram till mig och frågade om jag behövde en finansiär till mina planer. Han var ville sponsra mig med pengar. Vad har han hört om mig?
Ganska tufft ändå tycker jag. Nu kanske jag iaf skulle sätta mina planer i verket på Åland.

No comments: