Sunday, December 03, 2006

husdjur

Efter att Hubert dog så hade jag inte tänkt att skaffa mig några fler husdjur innan skönhetsidealen på djur försvinner. Vill inte ha ett djur som bantar ihjäl sig en gång till.
Men nu har jag börjat se mig omkring efter något som kan ta emot mig hemma när jag kommer hem från jobbet. Helst något som kan städa lite med. Hasa runt på golvet med en trasa eller nått.
De på jobbet tyckte jag skulle skaffa en minigris men jag vet inte riktigt. Vem ska hålla koll på den när jag inte är hemma? Vill ju inte komma hem och upptäcka att grisen har bjudit över sina två andra grisvänner och ställt till med världens grisfest med flöjt och sång i mitt tegelhus. Min lägenhet ska inte få bli någon fristad ifrån vargen.
Nej, grisar ska man inte släppa in i huset.

Surfade runt på blocket och sökte efter alternativ. Det här verkar intressant. Men frågan är om det är 300st par, alltså 600fåglar eller om det bara handlar om 300st. Vill ju inte ha 600fåglar i lägenheten. Runt 300 tror jag smärtgränsen går.

Men seriöst nu. Vem har 300 fåglar som husdjur?

No comments: