Friday, December 15, 2006

Hastig uppdatering.

Helt plötsligt så känner jag mig inte lika dum längre. Två dagar i rad nu så har jag stannat och plockat upp bistra chaufförer på vägen hem från jobbet som har fått soppatorsk på motorvägen. Det händer visst inte bara mig.

Det var ju ett tag sen jag skrev här så jag tänkte ge en lite uppdatering vad som händer.
Var över till Åland häromdagen och lämnade in min dator på reparation. På vägen tillbaka så satt jag och min kusin och väntade på båtar i terminalen hela natten. En del båtar kom inte in i hamnen pga blåsten och de båtar som kom in i hamnen så fick vi inte gå på. Det som fick oss att vänta var att vi var nästan säkra på att rederiet skulle bjuda oss på sjöfrukosten och kanske t.o.m. skulle vi få en hytt att sova i som kompensation.
När vi tillslut, kl 7.30 på morgonen, kom på en båt så sade den otrevlia receptionisten, Heikki, att vi absolut inte skulle få något för att vi var så dumma att vänta på så många båtar. Vi skulle dessutom måsta betala 11€ extra om vi ville handla i tax freen. Vi ville handla där men inte fasen tänkte vi betala 11€ extra för det. Jag hade kunnat utveckla det här mera men jag orkar inte. Det räcker med att jag säger att det är en rolig historia.

Datorn btw så är nog helt paj och jag får ta den på försäkringen. Har börjat kolla på en ersättare åt min bärbara transa till dator. Hittade en bärbarsort som man kan vrida skärmen åt alla håll och kanter.* Det verkar bra och heeelt onödigt. Passar mig perfekt.

Imorgon: Julfest med jobbet. De blir lite kul. Ska försöka att inte ragga på någon. Det lär ju vara en fälla på firmafester har jag hört. Nästan som att ragga på släktträffar. Lite lätt ångest dagen efter.
Undrar hur jag ska komma upp på lördag morgon för loppisen. Det är nu sista lördagen jag har på mig att handla julklappar så jag får se till att jag inte är helt för bakis.
Lördag kväll är det Beatleskväll på Stampen igen. Sista av tre kvällar så jag måste ju gå. Även om det blir ensam. Kanske jag hinner på bingon före det. Även där ensam. Jihu!

Börjar planera min nyårsfest. Förra året blev den lite för stor. För mycket folk så iår blir den mindre jag räknar med att det är ungefär ni som läser min blog som är välkomna. Eftersom min storebror har flyttat in vårat traditioella festlokal(läs:huset) så blir feste hos honom. Fast självklart så har vi som vanligt tillgång till spa:et, poolen och bastun.
Återkommer nog närmare med info eller så låter jag er komma till mig och fråga mera.

*(utan att den går sönder. Märk väl.)

3 comments:

Anonymous said...

var du dit sam på beatleskvällen? :)

Anonymous said...

Vi stod i kön och när vi just var framme vid kassan så bestämde vi oss att gå till ett lugnare ställe.
Just då så verkade det vara en bra idé. Tyvärr. =/
Meeeen det kommer förhoppningsvis någon Beatleskväll igen.
/Sam

Anonymous said...

Hej Sam, och gott nytt år! Hoppas du får en bra helg, nu far jag till Norge!