Sunday, April 02, 2006

Kuriosa

#1 Mamma har flyttat gångjärnen på kylskåpet till andra sidan så nu öppnar man kylskåpet åt andra hållet. Det är ganska svårt att komma ihåg att handtaget är på andra sidan nu.
Min kropp har inte riktigt fatat det än utan varje gång jag ska öppna dörren så försöker jag grabba tag i handtaget där det alltid har varit. Blir alltid lika förvånad när jag inte får något handtag i handen.

#2 Idag har jag gått utan kalsonger hela dagen. Som sagt, jag kan tänka mig att piloter känner samma frihetskänsla när de flyger som det känns att gå utan underkläder.

#3 Jag känner mig jättebossig nu då det nu hela tiden doppar in jobbansökningar på kock och servitör jobbet vi har annonserat ut. Skulle vilja anställa alla som skickar in. Vet hur det känns att skiva ett personligt brev och skicka in det och sedan inte få svar. Måste nog svara på alla ansökningar jag få in.

Det var nog allt för nu.

2 comments:

Anonymous said...

hur flyttar man gångjärnen på ett kylskåp? går det?

(filmen slutade lyckligt igår, matt damon fick sin brud tillslut, så du vet)

enSam said...

storasystern: Jo, hade tänkt det. Det kan bli lite fullt i köket om jag anställer alla som skickar in.

mitra: Okej, då vet jag. Kommer inte ihåg vilken film det var men ändå. :P